Информације о упису

  ШКОЛСКЕ  2014/15.ГОДИНЕ

 Редован упис ће се обавити 20., 21. и 22. марта у просторијама школе (стара школска зграда на спрату) у времену од 8-12 сати и од 15-18 сати.
Приликом уписа потребна су следећа документа:

  1. Извод из матичне књиге рођених (читка копија или оригинал)

  2. Здравствена књижица детета -због прегледа код школског зубара

Изузетно у први разред основне школе могу се уписати и деца рођена до 31. августа 2007. године (старости од 6 до 6 и по година) уколико су деца прошла припремни предшколски програм. Захтев се подноси школској комисији за упис у истим терминима када и редован упис деце ( 20-22. марта ).

 Неке од потребних информација родитељима:

* од ове године термине за здравствене прегледе деце родитељи ће добити на кућну адресу ( уколико не добију потребно је обратити се изабраном лекару) ;

*и ове године ученици добијају бесплатне уџбенике за први разред;

*потврду о похађању предшколског програма родитељи ће донети када се буде организовала „мала школа“;

* све остале информације родитељи могу добити од уписне комисије приликом уписа детета

НАДАМО СЕ ДА ЋЕМО ЗАЈЕДНО СА ВАМА И ДАЉЕ НЕГОВАТИ, И УЛАГАТИ У  ТРАДИЦИЈУ НАШЕ ШКОЛЕ,  ДУГУ ВИШЕ ОД ДВА ВЕКА !

   Колектив  ОШ „Анта Богићевић“ Лозница

     

РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ ЗА ДЕЦУ КОЈА СУ СЕ УПИСАЛА У ПРВИ РАЗРЕД У ОШ „АНТА БОГИЋЕВИЋ“  У ЛОЗНИЦИ :

         Овде ћемо дати и неке основне педагошке и психолошке сугестије  родитељима за рад са дететом овог узраста како би се они што боље прилагодили и снашли у школи.
Родитељи прочитајте!

ПОДСЕТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА

Да би дете спремно дочекало полазак у школу, обезбедите му:

  • Здраву породичну атмосферу

  • Пуно љубави

  • Ваше активно бављење њим

  • Довољно игре

              У игри дете најбоље и најлакше учи. Кроз игру оно стиче прва искуства,учи да посматра, размишља и закључује. Почев од кретања и физичке активности (важни за развој моторних вештина код деце) , игре са различитим конструкторским материјалом, лего коцке, разне слагалице, цртање и бојење,обликовање фигура од пластелина,теста или глинамола, различите друштвене игре, доприноси да дете испробава, вежба и усавршава своје способности.
Дете које је сигурно у себе може успешније да развије своје потенцијале и да се суочи с тешкоћама, лакше успоставља односе са другом децом.
Дете стиче сигурност и развија самопоуздање:

  • Кад осећа да га волите

  • Кад се бринете о њему и посвећујете му довољно пажње

  • Кад се према њему доследно понашате

  • Кад му дозвољавате да само уради оно што може

  • Кад има развијену моторику и кад је спретно

  • Кад може да вам помогне у обављању неких послова

  • Кад има богатији речник и може слободно да каже шта мисли,жели и осећа

  • Кад сте спремни да чујете и уважите и његово мишљење

  • Кад му дозволите да о неким стварима самостално одлучује

  • Кад може отворено да испољи своје емоције, да их препозна и разликује

  • Кад га похвалите за конкретан поступак

  • Кад му се извините за своју грешку

  • Кад има поверења у вас и осећа да и ви имате поверења у њега

ШКОЛА – ШТА ЈЕ ТО,У СТВАРИ?

    • Да би дете стекло што јаснију слику о школи, неопходно је да са њим много и често разговарате; активна размена с дететом о ономе што оно о школи зна,уз допуне и корекције.

    • Прича о школи треба да обухвати и све лепе и оне мање лепе ситуације и тренутке.Али,у њој дете треба да осети ваш понос и задовољство што оно постаје ђак,као и ваше поверење у његове снаге и способности за будући рад.

    • Дете с којим искрено и отворено,без идеализовања,омаловажавања и претњи разговарате о школи и оно при том осети да се сви у породици радујете његовом поласку у школу,лакше ће и брже прихватити школу и обавезе које долазе с почетком школовања.

КАКО ЋЕТЕ НАЈБОЉЕ ПОМОЋИ ДЕТЕТУ ДА СЕ ЛАКШЕ СНАЂЕ У ПРВОМ РАЗРЕДУ:

  • Помозите детету да развије радне навике.Најважније радне навике битне за процес учења јесу:

    • Радити на одређеном месту!

     Од самог почетка школовања дете треба да има своје радно место,свој радни кутак,као и прибор за рад.О уредности радног места и прибора дете треба само да се стара.У почетку му је за то,свакако,потребна ваша помоћ.

    • Радити у одређено време!

    • Планирати рад!

Помозите детету да сачини свој дневни и недељни план рада.Све послове у вези са тим обавите у договору са дететом и заједно:

    • Нека у план рада буду унете све активности које дете обавља у току дана: од устајања,боравка у школи,учења,игре и др. До одласка на спавање;

    • Утврдите време реализације ових активности;

    • Настојте да план буде реалан и остварљив;

    • Истакните план рада на видно место за дете (најбоље изнад његовог радног стола);

    • Анализирајте повремено успешност остваривања плана и уносите потребне корекције.

    • Бити уредан!

Дете које је стекло навику да брине о својим играчкама и држи их уредно,пренеће ту навику на бригу о свом радном столу и прибору,а затим ће то пренети на изглед свеске,начин писања,облик слова.

    • Завршавати започето!

Одлагањем се обавезе нагомилавају,а тиме се смањује могућност да се оне заиста и испуне.
Ако дете успева да своје активности обави на време,уредно и у складу с планом,обавезно га похваљујте.

  • Интересујте се за све што се у школи дешава.

Ваше интересовање не би требало да се ограниче само на радне активности детета у школи,већ је важно да сазнате и како се дете у школи осећало.Исто тако је важно да слушате пажљиво и активно:

    • Покажите стварно интересовање за оно што вам дете говори.

    • Не прекидајте га и не пожурујте док прича.

    • Не критикујте.

    • Подстичите га да изрази своје мишљење и своја осећања.

    • Не намећите своје мишљење.

    • Не нудите преурањено решења и савете за проблем о којем дете не прича( пустите да дете покуша да само нађе решење,дајте му времена).

Ваша брига за дете и интересовање за његов рад и понашање у школи треба да се заснивају на међусобном поверењу.Поверење између родитеља и деце је нешто што се стиче постепено.
Како да дете стекне поверење у родитеље?

    • Уважавајте дете као личност.

    • Показујте детету да га прихватате и волите онаквог какво јесте и да вам је стало до њега.

    • Будите доследни – немојте за исту ствар дете једном казнити а други пут то превидети или чак наградити.

    • Ускладите своје речи и поступке – немојте причати једно а радити супротно.

    • Испуњавајте обећања – ако не можете да их испуните,немојте ни обећавати.

    • Не намећите своје потребе и захтеве – не терајте дете да ваше захтеве испуњава без поговора само зато “што ви тако хоћете“.

    • Будите активан слушалац – откријте шта дете осећа,жели,какве су његове потребе,и својим реаговањем покажите да га разумете.

    • Користите првенствено позитивне утицаје у васпитању(подстицај и похвала),а не негативне(прекор,омаловажавање,казна).

  • Помозите детету у раду код куће.

Свакодневно пратите његов рад и имајте увид у израду домаћих задатака.
Објасните му уколико нешто не разуме.
Храбрите га и подстичите да може само да уради домаћи задатак.
Прегледајте урађено.
Не заборавите:Избегавајте да помажете детету кад журите,кад сте уморни,нервозни или бесни,јер ћете неминовно то своје (не)расположење пренети на рад са дететом и тиме му само отежати.
Не устручавајте се да похвалите оно што је дете добро урадило.При том будите умерени и конкретни у похвалама.

  • Помозите детету да организује слободно време.

Обезбедите детету довољно времена, али и друштво за игру.
Омогућите детету да се са друговима из одељења што више дружи и изван школе.
Негујте љубав према књизи.
Гледање ТВ програма треба да буде селективно и одмерено. Различите додатне активности могу да буду врло значајне за дечији развој,али само уколико су у складу са жељом и могућностима детета.