Исходи на крају првог разреда

ОШ „АНТА БОГИЋЕВИЋ“ ЛОЗНИЦА

ИСХОДИ – РЕЗУЛТАТИ УЧЕЊА НА КРАЈУ ПРВОГ РАЗРЕДА ЗА РОДИТЕЉЕ  

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

  1. разликује изговорени глас и написано слово; изговорене и написане речи и реченице;
  2. влада основном техником читања и писања ћириличког текста;
  3. разуме оно што прочита;
  4. активно слуша и разуме садржај књижевноуметничког текста који му се чита;
  5. препозна песму, причу и драмски текст;
  6. одреди главни догађај, време (редослед догађаја) и место дешавања у вези са прочитаним текстом;
  7. уочи ликове и прави разлику између њихових позитивних и негативних особина;
  8. изрази своје мишљење о понашању ликова у књижевном делу;
  9. препозна загонетку и разуме њено значење;
  10. препозна басну и разуме њено значење;
  11. разликује слово, реч и реченицу;
  12. правилно изговори и напише кратку и потпуну реченицу једноставне структуре са одговарајућом интонацијом, односно интерпункцијским знаком на крају;
  13. правилно употреби велико слово;
  14. учтиво учествује у вођеном и слободном разговору;
  15. обликује усмену поруку служећи се одговарајућим речима;
  16. усмено препричава; усмено прича према слици/сликама и о доживљајима;
  17. усмено описује ствари из непосредног окружења;
  18. бира и користи одговарајуће речи у говору; на правилан начин користи нове речи у свакодневном говору;
  19. напамет говори краће књижевне текстове;
  20. учествује у сценском извођењу текста;
  21. пажљиво и културно слуша саговорнике;
  22. слуша, разуме и парафразира поруку;
  23. слуша интерпретативно читање и казивање књижевних текстова ради разумевања и доживљавања;
  24. примењује основна правописна правила
  25. пише читко и уредно;
  26. писмено одговара на постављена питања;
  27. спаја више реченица у краћу целину;
  28. пише реченице по диктату примењујући основна правописна правила;
  29. гласно чита, правилно и са разумевањем;
  30. тихо чита (у себи) са разумевањем прочитаног;
  31. пронађе информације експлицитно изнете у тексту.

Популарни и информативни текстови

Избор из илустрованих енциклопедија и часописа за децу о значајним личностима српског језика, књижевности и културе (Свети Сава, Вук Стефановић Караџић, знаменита завичајна личност и др.); Милан Шипка: Буквар

ДОМАЋА ЛЕКТИРА

Јован Јовановић Змај, Песме за децу (избор)

Избор из басни и сликовница за децу

ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК :

  1. поздрави и отпоздрави, примењујући најједноставнија језичка средства;
  2. представи себе и другог;
  3. разуме јасно постављена једноставна питања личне природе и одговара на њих;
  4. разуме кратка и једноставна упутства и налоге и реагује на њих;
  5. даје кратка и једноставна упутства и налоге;
  6. разуме позив и реагује на њега;
  7. упути позив на заједничку активност;
  8. разуме кратке и једноставне молбе и реагује на њих;
  9. упути кратке и једноставне молбе;
  10. искаже и прихвати захвалност и извињење на једноставан начин;
  11. разуме једноставно исказане честитке и одговара на њих;
  12. упути једноставне честитке;
  13. препозна и именује жива бића, предмете и места из непосредног окружења;
  14. разуме једноставне описе живих бића, предмета и места;
  15. опише жива бића, предмете и места користећи једноставна језичка средства;
  16. разуме свакодневне исказе у вези са непосредним потребама, осетима и осећањима и реагује на њих;
  17. изрази основне потребе, осете и осећања кратким и једноставним језичким средствима;
  18. разуме једноставна обавештења о положају у простору и реагује на њих;
  19. тражи и пружи кратка и једноставна обавештења о положају у простору;
  20. разуме једноставне исказе којима се изражава припадање/неприпадање, поседовање/непоседовање и реагује на њих;
  21. тражи и даје једноставне исказе којима се изражава припадање/неприпадање, поседовање/непоседовање;
  22. разуме једноставне исказе за изражавање допадања/недопадања и реагује на њих;
  23. тражи мишљење и изражава допадање/недопадање једноставним језичким средствима.

МАТЕМАТИКА

  1. одреди међусобни положај предмета и бића и њихов положај у односу на тло;
  2. упореди предмете и бића по величини;
  3. уочи и именује геометријске облике предмета из непосредне околине;
  4. именује геометријска тела и фигуре;
  5. групише предмете и бића са заједничким својством;
  6. сложи/разложи фигуру која се састоји од познатих облика;
  7. разликује: криву, праву, изломљену, затворену и отворену линију;
  8. црта праву линију и дуж помоћу лењира;
  9. броји унапред и уназад и са прескоком;
  10. прочита, запише, упореди и уреди бројеве прве стотине и прикаже их на бројевној правој;
  11. користи редне бројеве;
  12. разликује парне и непарне бројеве, одреди највећи и најмањи број, претходника и следбеника;
  13. користи појмове: сабирак, збир, умањеник, умањилац, разлика;
  14. сабира и одузима два једноцифрена броја не записујући поступак;
  15. сабира и одузима до 100 без прелаза преко десетице;
  16. растави број на сабирке и примени замену места и здруживање сабирака ради лакшег рачунања;
  17. реши текстуални задатак са једном операцијом;
  18. разликује новчане апоене до 100 динара и упореди њихову вредност;
  19. уочи правило и одреди следећи члан започетог низа;
  20. прочита и користи податке са једноставнијег стубичног и сликовног дијаграма или табеле;
  21. измери дужину задатом, нестандардном јединицом мере;
  22. преслика тачке и фигуре у квадратној мрежи на основу задатог упутства.

 

СВЕТ ОКО НАС

  1. препозна и искаже радост, страх, тугу и бес уважавајући себе и друге;
  2. правовремено и примерено ситуацији искаже своје основне животне потребе за храном, водом и одласком у тоалет;
  3. се понаша тако да уважава различитости својих вршњака и других људи;
  4. придржава се договорених правила понашања у школи и прихвата последице ако их прекрши;
  5. сарађује са вршњацима у заједничким активностима;
  6. одржава личну хигијену и адекватно се одева у циљу очувања здравља;
  7. чува своју, школску и имовину других;
  8. прати инструкције одраслих у опасним ситуацијама: поплава, земљотрес, пожар;
  9. својим речима опише пример неке опасне ситуације из свог непосредног окружења;
  10. примењује правила безбедног понашања на путу од куће до школе приликом кретања улицом са и без тротоара и преласка улице;
  11. снађе се у простору помоћу просторних одредница: напред-назад, лево-десно, горе-доле и карактеристичних објеката;
  12. одреди време својих активности помоћу временских одредница: делови дана, обданица и ноћ, дани у недељи, пре, сада, после, јуче, данас, сутра, прекјуче, прекосутра;
  13. посматрањем и опипавањем предмета одреди својства материјала: тврдо-меко, провидно-непровидно, храпаво- глатко;
  14. учествује у извођењу једноставних огледа којима испитује природне феномене;
  15. разликује природу од производа људског рада на примерима из непосредног окружења;
  16. препознаје облике појављивања воде у непосредном окружењу: потоци, реке, баре, језера;
  17. препознаје изглед земљишта у непосредном окружењу: равница, брдо, планина;
  18. идентификује биљке и животиње из непосредног окружења на основу њиховог спољашњег изгледа;
  19. уочава разноврсност биљака и животиња на основу спољашњег изгледа;
  20. препознаје главу, труп, руке и ноге као делове тела и њихову улогу у његовом свакодневном животу;
  21. препознаје улогу чула вида, слуха, мириса, укуса и додира у његовом свакодневном функционисању и сазнавању окружења;
  22. штеди воду и одлаже отпад на предвиђена места;
  23. се понаша тако да не угрожава биљке и животиње у непосредном окружењу;
  24. повезује резултате учења и рада са уложеним трудом

 

ЛИКОВНА КУЛТУРА

  1. опише, својим речима, визуелне карактеристике по којима препознаје облике и простор;
  2. пореди своје утиске и утиске других о уметничким делима, изгледу објеката/предмета и облицима из природе и окружења;
  3. одреди, самостално и у сарадњи са другима, положај облика у простору и у равни;
  4. црта на различитим подлогама и форматима папира;
  5. користи материјал и прибор у складу са инструкцијама;
  6. обликује једноставне фигуре од меког материјала;
  7. одабере, самостално, начин спајања најмање два материјала;
  8. преведе једноставне појмове и информације у ликовни рад;
  9. изрази, материјалом и техником по избору, своје замисли, доживљаје, утиске, сећања и опажања;
  10. преобликује, сам или у сарадњи са другима, употребне предмете мењајући им намену;
  11. изрази познате појмове мимиком и покретом тела, без звука;
  12. повеже одабрану установу културе са њеном наменом;
  13. поштује договоре и правила понашања и облачења приликом посете установама културе.

МУЗИЧКА   КУЛТУРА

  1. објасни својим речима утиске о слушаном делу, особине тона, доживљај прегласне музике и њеног утицаја на тело и зашто је тишина важна;
  2. разликује одабране звукове и тонове, певање/свирање; хор/један певач/група певача; оркестар/један свирач/група свирача, боју различитих певачких гласова и инструмената и музичке изражајне елементе;
  3. препозна музички почетак и крај и понављање теме или карактеристичног мотива у слушаном делу;
  4. повезује музичко дело у односу на њему блиске ситуације, врсту гласа и боју инструмента са карактером дела;
  5. поштује договорена правила понашања при слушању музике;
  6. користи самостално или уз помоћ одраслих, доступне носиоце звука;
  7. изговара у ритму уз покрет бројалице;
  8. пева по слуху песме различитог садржаја и расположења;
  9. пева по слуху уз покрет народне песме, музичке игре;
  10. примењује правилан начин певања и договорена правила понашања у групном певању и свирању;
  11. свира по слуху звучне ономатопеје и илустрације, ритмичку пратњу уз бројалице и песме, једноставне аранжмане, свирачке деонице у музичким играма;
  12. повезује почетне тонове песама-модела и једноставних наменских песама са бојама, ритам са графичким приказом;
  13. објашњава својим речима доживљај свог и туђег извођења;
  14. учествује у школским приредбама и манифестацијама;
  15. направи дечје ритмичке инструменте;
  16. ствара звучне ефекте, покрете уз музику, мању ритмичку целину помоћу различитих извора звука, ритмичку пратњу за бројалице, песме и музичке игре помоћу различитих извора звука, музичко питање и одговор на ритмичким удараљкама, једноставну мелодију на краћи задати текст;
  17. изабере према литерарном садржају одговарајући музички садржај.

ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ

  1. примени једноставне, двоставне општеприпремне вежбе (вежбе обликовања);
  2. правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања;
  3. комбинује и користи усвојене моторичке вештине у игри и у свакодневном животу;
  4. одржава равнотежу у различитим кретањима;
  5. разликује правилно од неправилног држања тела и правилно држи тело;
  6. примењује правилну технику дисања приликом вежбања;
  7. изведе кретања, вежбе икратке саставе уз музичку пратњу;
  8. игра дечји и народни плес;
  9. користи основну терминологију вежбања;
  10. поштује правила понашања на просторима за вежбање;
  11. поштује мере безбедности током вежбања;
  12. одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање;
  13. поштује правила игре;
  14. навија фер и бодри учеснике у игри;
  15. прихвати сопствену победу и пораз;
  16. уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања;
  17. наведе делове свога тела и препозна њихову улогу;
  18. уочи промену у расту код себе и других;
  19. уочи разлику између здравог и болесног стања;
  20. примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања;
  21. одржава личну хигијену;
  22. учествује у одржавању простора у коме живи и борави;
  23. схвати значај коришћења воћа у исхрани;
  24. правилно се понаша за столом.

 

 

 

ЗАШТО   ИСХОДИ ?

 

Исходи наставнику омогућавају:

  • да прецизно формулише активности ученика током процеса учења,
  • да прецизно формулише своје активности током процеса подучавања,
  • да ефикасно прати процес учења и подучавања,
  • да објективније вреднује постигнућа ученика,
  • да помери усмереност са реализације садржаја на промишљање сопствене праксе која доприноси остваривању исхода.

 

Ученику и родитељу дају јасну слику шта се од њега очекује и омогућавају му да прати сопствени напредак у учењу.