Седница Савета родитеља новембар 2025
Записник са друге седнице Саветародитеља ОШ „ Анта Богићевић“ ,Лозница; одржане: 25.11.2025. у 18,15 часова
Другој седници Савета родитеља је присуствовало 22 родитеља. Седници Савета су присустваовали и наставници и учитељи чланови Тима за сарадњу са породицом: Љиљана Митровић, Весна Шарчевић, Владислава Васић, Гордана Марковић Сакић- психолог као и директор школе- Весна Панић
Седници Савета родитеља је предложен следећи
Дневни ред:
1.Извештај о успеху ученика на првом класификационом периоду школске 2025/26.
2. Извештај о постигнућу ученика на завршном испиту из претходне школске године
3.Упознавање родитеља са програмом инклузивног образовања
4. Избор фотографа за фотографисање
5. Предлози родитеља за избор уџбеника заследећу школску годину
6. Разно
Записник са претходне седнице Савета родитеља налази се на сајту школе, али је ипак захтевано да се записник прочита пре него што се притупи усвајању истог. Председник Савета родитеља Драгица Севић прочитала је закључке са претходне седнице. Након читања приступило се гласању, за усвајање гласало је 21 , против није био нико, а уздржан је био један родитељ.
1. Психолог школе Гордана Марковић Сакић упознала је родитеље са Извештајем о успеху ученика на првом класификационом периоду у школској 2025/26. години.
Ученици од 1. до 3. разреда нема недовољних оцена. У 4. разреду 10 ученика има 11 недовољних оцена.
Што се тиче владања у 2. разреду имамо 2 опомене одељењског старешине, у 3. разреду један ученик има смањену оцену из владања на врло добар 4, а у 4 разреду 1 опомена одељењског старешине.
Од 5. до 8. разреда успех је следећи: у 5. разреду 2 ученика имају 2 недовољне оцене, у 6. разреду 8 ученика има 11 недовољних оцена, у 7. разреду 11 ученика има 18 недовољних оцена и у 8, разреду 13 ученика има 17 недовољних оцена.Што се тиче владања у 5. разреду 3 ученика имају оцену врло добар из владања, у 6. разреду један укор одељењског старешине и једна врло добра оцена, у 7. разреду 5 опомена одељењског старешине, 3 укора и 3 врло добре оцене, а у 8. разреду 3 опомене одељењског старешине, 3 врло добре и 3 добре оцене из владања.
Закључак: Укупно од 1. до 8. разреда 44 ученика има укупно 59 недовољних оцена, највише у 7. разреду. Укупно изречених васпитних мера је 20, и то највише у 7. и 8. разреду по 8.
Основна препорука је ученици покажу веће интересовање и ангажовање у настави како би поправили недовољне оцене. Неопходно је унапредити дисциплину, поштовање школских правила и одговорнији однос према обавезама, како би се створили услови за бољи рад и напредак целог окружења. Сарадња са наставницима и редовно праћење напредовања битни су за поправку успеха.
- 2. Извештај о постигнућу ученика на завршном испиту из претходне школске године поднела је психолог школе Гордана Марковић Сакић. Завршни испит је полагало укупно 88 ученика наше школе.
- Исти број ученика је полагао завршни испит из српског језика и математике- 46 дечака и 42 девојчице;
- Изабрани предмети – број ученика и просечан број бодова за све ученике :
- Географија – 39 ученика ( 493 понд. поена);
- Биологија – 23 ученика (549 понд. поена) ;
- Историја – 13 ученика (487 понд. поена) ;
- Физика – 7 ученика ( 498 понд. поена) ;
- Хемија – 6 ученика (553 понд. поена) .
Директор школе је још посебно истакла да овако добар резултат наших ученика доприноси и велико залагање наставника који припремну наставу држе од фебруара месеца.
Закључак: Опште постигнуће из српског језика ( 539 пондерисана бода) и математике ( 522 пондерисана поена) и ИЗНАД је постигнућа ученика у општини, округу и школској управи.
Из других предмета, стручна већа ће анализирати постигнућа у односу на закључене оцене и области стандарда и задатака постигнућа и донети одговарајуће закључке .
3. Психолог школе је упознала родитеље са програмом инклузивног образовања у нашој школи. Инклузивно образовање се одвија на следеће начине :
Кроз додатну подршку за учење српског језика- за децу ћији матерњи језик није српски, затим кроз индивидуализацију , кроз ИОП-1 или ИОП-2, као и ИОП-3 за надарену децу.
Закључак: У школи што се тиче инклузивног образовања веома се одговорно ради и доста ученика је укључено у ове програме и то : 5 ученика има додатну подршку у учењу српског језика, код 8 ученика се примењује индивидуализација, по ИОПу-1 наставу похађа 2 ученика, ИОП-1 један ученик и ИОП-3 такође један ученик.
4. Директор школе Весна Панић упознала је родитеље са истицањем уговора за фотографа који ће фотографисати наше ученике. Понуда фотографским радњама је завршена и једино се јавио Фото Јовановић, без обзира што имамо само једну понуду оформљена је комисија која ће погледати понуду и то су :
1. Снежана Арсеновић
2. Драгана Алексић
3.Сања Максимовић
Закључак: Понуда Фото Јовановића је прихваћена, комисија је проверила и потпуно је испуњено све што се и тражило од фотографа. Комисија није имала никакве примедбе.
5. Предлог за избор уџбеника изнела је родитељ Марија Шћекић Марковић, ради се о уџбеницима Алека Кавчића. Родитељка је навела да има повратну информацију од школа које већ користе ове уџбенике да су веома задовољни, да они нису променили садржај а да су веома приступачни са ценом.(омогућено је бесплатно преузимање, па уџбеник кошта само онолико колико је цена штампања тог примерка). Додала је да су књиге прескупе и да нема потребе остајати лојалан досадашњим издавачким кућама које имају знатно веће цене за своје уџбенике. Сматра да би то била добра одлука и у том смислу да се на неки начин успостави боље поверење и изађе у сусрет родитељима да што мање плате уџбенике за своју децу. Сматра да треба оформити комисију од стране родитеља која ће када наставници направе избор три издавача сести заједно са наставницима и донети коначну одлуку о избору. Додатно још сматра да би се на тај начин повећао и број уписаних ученика и да би то била одлична промоција наше школе. У току дискусије истакнуто је да се ове године бирају само уџбеници за 4. и 8. разред. Добија се упутство од стране Министарства на који начин се бира уџбеник, бира се на период од четири године. Директор школе је дала предлог да се пусти анкета путем мејлова којом би се утврдило какво је мишљење родитеља поводом овог предлога, као и то да ће се морати обратити Фондацији да дозволи приступ наставницима и учитељима да погледају њихове уџбенике како би могли да доносе одлуке о избору. Родитељка, представник другог разреда је изнела да сматра да само учитељи и наставници могу бирати уџбеник који ће се користити. Родитељка, представник седмог разреда истакла је да сматра да они као родитељи не желе да се баве питањем уџбеника, то је посао наставника.
Закључак : На стручним већима ће наставници упоредити уџбенике од више издавача, можда формирати комисију од стране родитеља, а накнадно ће се утврдити да ли је потребно сазвати и ванредну седницу Савета родитеља.
Директор шшколе је рекла да ће дати предлог на одељењским већима да се упореде уџбеници који се тренутно користе са уџбеницима Фондације како би се утврдило да ли се могу користити и да ли ће постојеће мењати.Избор уџбеника је тек у фебруару или марту тако да имамо довољно времена да видимо и упоредимо и да ћемо наравно имати у виду буџет родитеља.
Седница Савета родитеља је завршена у 20:15 минута.
Записничар : Председник Савета:
Љиљана Митровић ____________________
Драгица Севић























