УГЛЕДНИ ЧАС: ВУКОВЕ МУДРОЛИЈЕ
УГЛЕДНИ ЧАС: ВУКОВЕ МУДРОЛИЈЕ
Амбијентална и интегративна настава.
ОШ ,,Анта Богићевић“
Учитељица: Светлана Павловић
Вероучитељ: Јован Јанчић
Место реализације: Тршић
Датум: 25. новембар 2022.
Учење кроз игру је, за децу, најинтересантнији начин учења ако томе додамо и и одговарајући амбијент који пружа многа сазнања, подстиче радозналост и мотивише ученике, онда смо остварили много више од планираног.
У петак 25. новембра 2022. одржан је угледни час Вукове мудролије.Час је одржан у Тршићу јер је испланирана амбијентална и интегративна настава.
Циљ нам је био интердисциплинарни приступ учењу па су због тога час реализовали учитељица Светлана Павловић и вероучитељ Јован Јанчић. Часу је присуствовала и учитељица Снежана Исаковић из ОШ ,,Вукова спомен школа“ и Гордана Сакић психолог из ОШ ,,Анта Богићевић“
Циљ часа је истематизација знања о Вуку Караџићу и његовом раду. Тумачење кратких народних умотворина ( форми ) заснованих на народној мудрости и провереном искуству. Тумачење поступака у свакодневном животу кроз написане пословице. Примена знања у амбијенту у коме се налазимо. Неговање народног духа и традиције.
Час смо почели у учионици гледањем кратког филма
http://www.youtube.com/watch?v=f8VtPjt-15M Кратак образовни филм смо снимили саученицима претходне генерације и говори о пословицима и животу Вука Караџића.Филм је добио прву награду на фестивалу. . Креативне чаролије у жирију је био прославњени глумац Петар Божовић.
Затим се делимо на групе на основу речи које спајамо у пословицу
Путујемо аутобусом до Тршића где кратко представљамо своју школу и упознајемо другаре из четвртог разреда из Тршића, који нам се придружују у групе. Са групама су и по један ученик осмог разреда који им помажу при раду.
Проналазимо своје задатке налепљене на пословицама и на другим различитим местима. решавамо их и на Саборишту се скупљамо и извештавамо. Посетили смо музеј, цркву и изложбу ликовних радова.
Дошли смо до Вукове куће где нам је кустос причао о животу Вука Караџића. Игром смо завршили наш боравак у Тршићу.
Кроз задатке смо остварили многобројне исходе
1. Разуме прочитане пословице,
2. Разликује пословице од других књижевних врста
3. Тумачи народне пословице, преводи пословице на искуства из свакодневног живота
4. Препознаје ситуације у којоj могу да се примене пословице
5. Усваја позитивне особине на основу протумачене пословице , може да формира вредносни суд на основу значења пословице
6. Може да опише различите животне ситуације
7. Истражује и предлаже начине рада и решавања проблема
8. Орјентише се у природи
9. Мери дужину и тежину
10. Примењује знања из природе и друштва о шуми, земљишту и одликама јесени.
11. Препознаје и идентификује предмете из прошлости и њихову сврху
12. Зна основне податке о животу и раду Вука Караџића
13. Правилно се понаша у цркви и музеју
Сви смо уживали у учењу, дружењу и игри у прелепом амбијенту где је рођен творац наше азбуке.