Информације о упису 2022/2023
ШКОЛСКЕ 2022/23.ГОДИНЕ
Приликом уписа потребна су следећа документа:
-
Здравствена књижица детета – преглед код школског зубара
-
Лична карта једног родитеља ( пребивалиште)
Неке од потребних информација родитељима:
*обавештење за конкурсање за „пројекат-бесплатни уџбеници“ родитељи ће добити у школи приликом уписа детета ;
* термине за здравствене прегледе деце родитељи ће добити на кућну адресу ( уколико не добију потребно је обратити се изабраном лекару) ;
*потврду о похађању предшколског програма родитељи ће донети на почетку школске године;
* све остале информације родитељи могу добити од уписне комисије приликом уписа детета
ЖЕЛИМО ДА НАША ШКОЛА БУДЕ ДЕО ОДРАСТАЊА ВАШЕГ ДЕТЕТА ! 227 ГЕНЕРАЦИЈЕ УЧЕНИКА СУ ЗАВРШИЛЕ ОВУ ШКОЛУ А СВИ ЋЕМО СЕ ТРУДИТИ ДА СЈАЈНА ТРАДИЦИЈА БУДЕ НАСТАВЉЕНА!
Колектив ОШ „Анта Богићевић
РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ ЗА ДЕЦУ КОЈА СУ СЕ УПИСАЛА У ПРВИ РАЗРЕД У ОШ „АНТА БОГИЋЕВИЋ“ У ЛОЗНИЦИ :
Овде ћемо дати и неке основне педагошке и психолошке сугестије родитељима за рад са дететом овог узраста како би се они што боље прилагодили и снашли у школи.
Родитељи прочитајте!
ПОДСЕТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА
Да би дете спремно дочекало полазак у школу, обезбедите му:
-
Здраву породичну атмосферу
-
Пуно љубави
-
Ваше активно бављење њим
-
Довољно игре
У игри дете најбоље и најлакше учи. Кроз игру оно стиче прва искуства,учи да посматра, размишља и закључује. Почев од кретања и физичке активности (важни за развој моторних вештина код деце) , игре са различитим конструкторским материјалом, лего коцке, разне слагалице, цртање и бојење,обликовање фигура од пластелина,теста или глинамола, различите друштвене игре, доприноси да дете испробава, вежба и усавршава своје способности.
Дете које је сигурно у себе може успешније да развије своје потенцијале и да се суочи с тешкоћама, лакше успоставља односе са другом децом.
Дете стиче сигурност и развија самопоуздање:
-
Кад осећа да га волите
-
Кад се бринете о њему и посвећујете му довољно пажње
-
Кад се према њему доследно понашате
-
Кад му дозвољавате да само уради оно што може
-
Кад има развијену моторику и кад је спретно
-
Кад може да вам помогне у обављању неких послова
-
Кад има богатији речник и може слободно да каже шта мисли,жели и осећа
-
Кад сте спремни да чујете и уважите и његово мишљење
-
Кад му дозволите да о неким стварима самостално одлучује
-
Кад може отворено да испољи своје емоције, да их препозна и разликује
-
Кад га похвалите за конкретан поступак
-
Кад му се извините за своју грешку
-
Кад има поверења у вас и осећа да и ви имате поверења у њега
ШКОЛА – ШТА ЈЕ ТО,У СТВАРИ?
-
Да би дете стекло што јаснију слику о школи, неопходно је да са њим много и често разговарате; активна размена с дететом о ономе што оно о школи зна,уз допуне и корекције.
-
Прича о школи треба да обухвати и све лепе и оне мање лепе ситуације и тренутке.Али,у њој дете треба да осети ваш понос и задовољство што оно постаје ђак,као и ваше поверење у његове снаге и способности за будући рад.
-
Дете с којим искрено и отворено,без идеализовања,омаловажавања и претњи разговарате о школи и оно при том осети да се сви у породици радујете његовом поласку у школу,лакше ће и брже прихватити школу и обавезе које долазе с почетком школовања.
КАКО ЋЕТЕ НАЈБОЉЕ ПОМОЋИ ДЕТЕТУ ДА СЕ ЛАКШЕ СНАЂЕ У ПРВОМ РАЗРЕДУ:
-
Помозите детету да развије радне навике.Најважније радне навике битне за процес учења јесу:
-
Радити на одређеном месту!
-
Од самог почетка школовања дете треба да има своје радно место,свој радни кутак,као и прибор за рад.О уредности радног места и прибора дете треба само да се стара.У почетку му је за то,свакако,потребна ваша помоћ.
-
Радити у одређено време!
-
Планирати рад!
Помозите детету да сачини свој дневни и недељни план рада.Све послове у вези са тим обавите у договору са дететом и заједно:
-
Нека у план рада буду унете све активности које дете обавља у току дана: од устајања,боравка у школи,учења,игре и др. До одласка на спавање;
-
Утврдите време реализације ових активности;
-
Настојте да план буде реалан и остварљив;
-
Истакните план рада на видно место за дете (најбоље изнад његовог радног стола);
-
Анализирајте повремено успешност остваривања плана и уносите потребне корекције.
-
Бити уредан!
Дете које је стекло навику да брине о својим играчкама и држи их уредно,пренеће ту навику на бригу о свом радном столу и прибору,а затим ће то пренети на изглед свеске,начин писања,облик слова.
-
Завршавати започето!
Одлагањем се обавезе нагомилавају,а тиме се смањује могућност да се оне заиста и испуне.
Ако дете успева да своје активности обави на време,уредно и у складу с планом,обавезно га похваљујте.
- Интересујте се за све што се у школи дешава.
Ваше интересовање не би требало да се ограниче само на радне активности детета у школи,већ је важно да сазнате и како се дете у школи осећало.Исто тако је важно да слушате пажљиво и активно:
-
Покажите стварно интересовање за оно што вам дете говори.
-
Не прекидајте га и не пожурујте док прича.
-
Не критикујте.
-
Подстичите га да изрази своје мишљење и своја осећања.
-
Не намећите своје мишљење.
-
Не нудите преурањено решења и савете за проблем о којем дете не прича( пустите да дете покуша да само нађе решење,дајте му времена).
Ваша брига за дете и интересовање за његов рад и понашање у школи треба да се заснивају на међусобном поверењу.Поверење између родитеља и деце је нешто што се стиче постепено.
Како да дете стекне поверење у родитеље?
-
Уважавајте дете као личност.
-
Показујте детету да га прихватате и волите онаквог какво јесте и да вам је стало до њега.
-
Будите доследни – немојте за исту ствар дете једном казнити а други пут то превидети или чак наградити.
-
Ускладите своје речи и поступке – немојте причати једно а радити супротно.
-
Испуњавајте обећања – ако не можете да их испуните,немојте ни обећавати.
-
Не намећите своје потребе и захтеве – не терајте дете да ваше захтеве испуњава без поговора само зато “што ви тако хоћете“.
-
Будите активан слушалац – откријте шта дете осећа,жели,какве су његове потребе,и својим реаговањем покажите да га разумете.
-
Користите првенствено позитивне утицаје у васпитању(подстицај и похвала),а не негативне(прекор,омаловажавање,казна).
- Помозите детету у раду код куће.
Свакодневно пратите његов рад и имајте увид у израду домаћих задатака.
Објасните му уколико нешто не разуме.
Храбрите га и подстичите да може само да уради домаћи задатак.
Прегледајте урађено.
Не заборавите:Избегавајте да помажете детету кад журите,кад сте уморни,нервозни или бесни,јер ћете неминовно то своје (не)расположење пренети на рад са дететом и тиме му само отежати.
Не устручавајте се да похвалите оно што је дете добро урадило.При том будите умерени и конкретни у похвалама.
- Помозите детету да организује слободно време.